چگونه دیسک mbr را به gpt تبدیل کنیم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین خبر های فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 108
:: بازدید ماه : 108
:: بازدید سال : 272
:: بازدید کلی : 1373

RSS

Powered By
loxblog.Com

مقالات روز دنیا

چگونه دیسک mbr را به gpt تبدیل کنیم؟
یک شنبه 21 اسفند 1401 ساعت 17:16 | بازدید : 75 | نوشته ‌شده به دست علی کیمیایی | ( نظرات )

در این مقاله می خواهیم با دو فرمت یا به عبارتی سبک پارتیشن بندی شامل فرمت قدیمی MBR و فرمت جدید GPT آشنا شده و نحوه تبدیل آنها را بررسی کنیم. با فالنیک همراه باشید. برای خرید سیستم های جدید می توانید از قیمت لپ تاپ یا قیمت کامپیوتر وارد هر صفحه دلخواه شوید و مدل های مختلف را بررسی کنید. با ثبت پیش فاکتور کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت. در ادامه با وبلاگ عاشقان وب همراه باشید.

معرفی فرمت های MBR و GPT در پارتیشن بندی هارد دیسک

هر روز شاهد پیشرفت تکنولوژی ذخیره سازی و البته افزایش ظرفیت ذخیره سازی هارد دیسک ها هستیم، در نتیجه استفاده از فرمت های پارتیشن بندی قدیمی جوابگوی تجهیزات جدید نیست.

فرمت MBR یک فرمت تقریبا قدیمی در نظر گرفته می شود و نمی تواند نیازهای ذخیره سازی جدید را برآورده کند. در عوض، فرمت GPT جایگزین خوبی برای فرمت MBR است و محدودیت های این فرمت را پوشش می دهد. این محدودیت ها شامل حداکثر تعداد پارتیشن، حداکثر ظرفیت ذخیره سازی و افزونگی است.

اطلاع از قیمت لپ تاپ hp از طریق لینک داده شده امکان پذیر است. لپ تاپ اچ پی با قیمت و کیفیت بالا همیشه جزو انتخاب های کاربران می باشد.

mbr را به gpt تبدیل کنید

فرمت های MBR و GPT هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند، اما GPT بسیار بهتر و کارآمدتر است زیرا دیگر محدودیت های فرمت MBR را ندارد.
MBR مخفف Master Boot Record است. وقتی درایو فرمت می شود، سکتوری ایجاد می شود که اطلاعات مربوط به ساختار پارتیشن بندی و پارتیشن بوت سیستم عامل و سایر اطلاعات در آن قرار می گیرد. فرمت MBR فقط تا 2 ترابایت ظرفیت را پشتیبانی می کند و پارتیشن های بزرگتر از 2 ترابایت را نمی شناسد، بنابراین اگر می خواهید پارتیشن شما بیش از 2 ترابایت ظرفیت داشته باشد، باید از فرمت GPT استفاده کنید. همچنین در این فرمت تنها می توانید حداکثر 4 پارتیشن اصلی ایجاد کنید و افزونگی پشتیبانی نمی شود.

اگر در زمینه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ و کامپیوتر به کمک نیاز دارید، می توانید از کارشناسان ما برای رفع مشکل از راه دور کمک بگیرید.

فرمت GPT چیست؟

GPT مخفف Guid Partition Table است. هنگامی که سیستم از رابط میان‌افزار یا میان‌افزار استفاده می‌کند (برای مثال، UEFI میان‌افزار محبوب دیگری، BIOS است)، باید از فرمت GPT برای نصب سیستم‌عامل استفاده شود. همچنین در این فرمت محدودیت اندازه پارتیشن وجود ندارد و اندازه پارتیشن می تواند تا 9.4 ZB باشد. یکی دیگر از مزایای این فرمت امکان ایجاد 128 پارتیشن است. بنابراین فرمت GPT نسبت به فرمت MBR انعطاف پذیرتر بوده و عملکرد بهتری دارد.

نکته مهم: برای تبدیل فرمت mbr به gpt و بالعکس، ابتدا باید از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید زیرا تمام اطلاعات شما حذف می شود.

نحوه تشخیص MBR و GPT

Windows + X را برای شناسایی mbr یا gpt فشار دهید و فرمت پارتیشن فعلی سیستم خود را تشخیص دهید. در صفحه باز شده روی گزینه Disk Management کلیک کنید و حالا مانند تصویر بر روی پارتیشن مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

تعیین mbr یا gpt بودن هر پارتیشن را می توان به راحتی از طریق ویندوز انجام داد
در پنجره باز شده روی تب Volumes کلیک کنید. حال به قسمت Partition Style توجه کنید تا فرمت پارتیشن بندی سیستم را ببینید.

mbr یا gpt را از یکدیگر تشخیص دهید
نحوه تبدیل mbr به gpt و تبدیل gpt به mbr
وی در پاسخ به این سوال که چرا MBR را به GPT تبدیل می کنیم؟ باید بگوییم که هر درایو بر اساس ظرفیت مورد نیاز برای هر پارتیشن و تعداد پارتیشن های با یکی از سبک های MBR و GPT استفاده می شود.

همچنین همانطور که گفته شد فریمور سیستم نیز عامل تعیین کننده در انتخاب فرمت ها می باشد. UEFI و BIOS دو فریمور هستند.

خطای gpt هنگام نصب ویندوز 10: این خطا برای بسیاری از کاربران در هنگام نصب ویندوز رخ داده است و به این دلیل است که فرمت فعلی سیستم شما MBR است و در UEFI سیستم عامل فقط با فرمت GPT قابل نصب است.
نکته مهم: برای تبدیل mbr به فرمت gpt ابتدا باید از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید زیرا تمام اطلاعات شما حذف می شود.

تبدیل پارتیشن mbr به gpt. با استفاده از پنل مدیریت دیسک

برای تبدیل پارتیشن هارد ابتدا با فشردن کلید Windows + X گزینه Disk Management را انتخاب کرده و وارد پنل مدیریت دیسک شوید.

حالا باید تمام پارتیشن های دیسک مورد نظر را با کلیک راست روی آنها حذف کنید تا بتوانید آن دیسک را فرمت کنید. پس از حذف تمامی پارتیشن های دیسک، بر روی دیسک مورد نظر کلیک راست کرده و با توجه به نیاز خود گزینه Convert To GPT یا Convert To MBR را انتخاب کنید. به این ترتیب هارد mbr به gpt تبدیل می شود.

عدم شناسایی هارد دیسک هنگام نصب ویندوز 10 یکی از نشانه هایی است که به شما می گوید باید فرمت هارد خود را به gpt تبدیل کنید.
با استفاده از خط فرمان دیسک MBR را به GPT تبدیل کنید
برای اجرای Command Prompt در محیط ویندوز از کلیدهای ترکیبی Windows + R استفاده کنید سپس کلمه cmd را بنویسید و Enter را فشار دهید.

در پنجره باز شده notepad را تایپ کرده و enter را فشار دهید.
هارد یا فلش خود را به سیستم متصل کرده و از قسمت file روی open کلیک کنید.
فایل حافظه خود را انتخاب کرده و از اطلاعات بک آپ بگیرید.
حالا دستور Diskpart را وارد کنید.
سپس دستور List disk را وارد کنید تا لیستی از دیسک های سیستم شما به همراه مشخصات و حجم آنها نمایش داده شود.
دیسک مورد نظر از طریق دستور Select disk * انتخاب می شود (به جای علامت * شماره دیسک مورد نظر را وارد کنید). سپس دستور Clean را وارد کنید تا تمام اطلاعات آن دیسک پاک شود.
حال اگر می خواهید دیسک مورد نظر را به فرمت MBR تبدیل کنید، دستور Convert to MBR را وارد کنید. اما اگر می خواهید دیسک خود را به GPT تبدیل کنید، دستور Convert to GPT را وارد کنید. سپس دستور Exit را وارد کرده و خارج شوید.
mbr را به gpt تبدیل کنید
تبدیل MBR به GPT در cmd
هنگام نصب ویندوز پارتیشن mbr را به gpt تبدیل کنید

در حین نصب ویندوز، وقتی به اولین صفحه نصب ویندوز رسیدید، کلیدهای Shift+F10 را فشار دهید تا Command Prompt باز شود. حال می توانید مراحل روش دوم را در مطالب بالا دنبال کنید.

برنامه ها و نرم افزارهایی برای تغییر فرمت هارد به gpt و mbr

نرم افزارهای زیادی وجود دارند که می توانند فرمت هارد دیسک را به gpt و mbr تغییر دهند، نمونه هایی از این نرم افزارها Minitool Partition Wizard، AOMEI Partition Assistant و EaseUS Partition Master هستند. اما برخی از این نرم افزارهای جانبی ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را بر روی هارد دیسک شما ایجاد کنند و با توجه به اهمیت داده های کاربران، از طرح مسائل مربوط به نرم افزارهای جانبی و تنها به روش های رسمی و تضمینی خودداری کرده ایم. بررسی کرده ایم.

 

منبع: easeus




:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: